قرار دل

دل نوشت

قرار دل

دل نوشت

شهید محسن وزوایی

چهارشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۱۸ ب.ظ
سلام به همه ی دوستان

داشتم تو اینترنت چرخی میزدم و به دنبال شهدای نخبه بودم که به شهید محسن وزوایی برخورد کردم  که البته از قبل شناختی سطحی نسبت به ایشان داشتم ، اما وقتی که زندگانی ایشان  و وصیت نامه شان را خوندم ، حیفم اومد که باز نشرش نکنم به همین خاطر گزیده ای از آن را در اینجا قرار دادم.انشاالله که مورد رضایتشان باشد و ما را هم از دعا و شفاعت خود بی نصیب نگردانند

سردار شهید محسن وزوایی  در پنجم مرداد ماه سال 1339 در محله نظام آباد تهران، در دامان خانواده ای اصیل و مذهبی دیده به جهان گشود. شهید وزوایی، دبستان و متوسطه را با نمرات عالی سپری کرد. دوره دبیرستان را در مدرسه دکتر هشترودی تهران گذراند و پس از گرفتن دیپلم، با کسب رتبه اول شیمی دانشگاه صنعتی شریف، مشغول به تحصیل شد.

شهید محسن وزوایی از موثرترین دانشجویان پیرو خط امام بود که در 13 آبان 1358 سفارت امریکا در تهران را اشغال کردند.  شهید محسن وزوایی پس از 13 آبان 1358، به علت معلومات فراوان عقیدتی و سیاسی و نیز تسلط بر زبان و ادبیات انگلیسی، مسئولیت سخنگویی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام رحمه الله را در کنفرانس های پیاپی و مصاحبه با گزارشگران رسانه های خارجی برعهده گرفت. هر از چند گاهی سیمای پرصلابت و مصمم او، در تمامی رسانه های ارتباط جمعی غرب، به عنوان سخنگوی جوانان طرفدار امام خمینی منعکس می شد.

شهید محسن وزوایی، نقش فعالی در طراحی عملیات فتح بلندی های «بازی دراز» ایفا کرد و در همین نبرد به شدت مجروح شد و به تهران انتقال یافت. او در بیمارستان با وجود درد بسیار، ناله نمی کرد و به یکی از پزشکان که از مقاومت او در برابر درد ابراز شگفتی کرده بود گفت: «آقای دکتر! من هر چه بیشتر درد می کشم، بیشتر لذت می برم و احساس می کنم از این طریق به خدای خودم نزدیک می شوم.

سرانجام سردار شهید محسن وزوایی در مرحله اول عملیات بیت المقدس و در دهم اردیبهشت ماه سال 1361، در 22 سالگی هنگام هدایت نیروهای تحت امر خود، بر اثر اصابت گلوله و ترکش به شهادت رسید.

قسمتی وصیت نامه شهید محسن وزوایی

بسم الله الرحمن الرحیم
ما ترس از شهادت نداریم و این تنها آرزوى ماست در این جبهه ها خداوند را مشاهده مى کنیم که چگونه ملتمسانه به کمک رزمندگان اسلام مى شتابد و آنها را نصرت مى دهد و به مصداق آیه شریفه که مى فرماید کم من فئة قلیله غلبت فئة کثیرة را مى بینیم که تعداد محدود لشکریان سپاه اعم از سپاه و ارتش و نیروهاى مردمى بر تعداد کثیرى از نیروهاى دشمن غلبه مى نماید.
 
بیاد دارم در عملیات بازى دراز در قسمتى از عملیات مقداد ما ۶ نفر بودیم و بر ۳۰۰ نفر غلبه پیدا نمودیم. در جبهه ها چنان روحیه ایمان و ایثار مفهوم پیدا میکند که گویى اصلا قابل تصور نیست هنگامیکه در قسمتى از عملیات صحبت از داوطلب شهادت مى شود دعوا بین برادران مى افتد. اینها ارزشهایى است که ملت الله ارزانى بشریت داشته است.

حقیر بزرگترین افتخار خودم را عبودیت به در گاه احدیت مى دانم.

باید با هم براى خدا تا آنجا که در توان داریم کوشش کنیم. امروز تمام مزدوران و طاغوتیان به مقابله با انقلاب عزیز اسلامى پرداخته اند در راس آن به تعبیر امام، شیطان بزرگ آمریکا و به دنبال او تمامى وابستگان دیگرش. پس از خدا غافل نشوید که پشیمانى سودى ندارد و ما باید به تعبیر امام تکلیف را عمل کنیم. اگر توانستیم پیروز مى شویم و اگر کشته هم بشویم شهید هستیم و این نیز خود پیروزى است.

برادران و خواهرانم، به امید اینکه انقلاب حرکتى است به منظور اثبات حق و این مسئولیت بر گردن همگى ماست، دستورات الهى را فراگیرید و در عمل نیز آنها را به کارگیرید.

من هر چه باشد مدت زیادى از سنم در زمان طاغوت گذشته است، اما شما امروز (از) نعمت حکومت اسلامى بر خور دارید و این بزرگترین موهبتى است که خداوند به شما ارزانى داشته است. قدر آنرا بدانید و شکر نعمتش را بجا آورید.

در آخر مى خواهم که ۱۴ روز روزه و سه ماه نماز قضا برایم بجا آورید و راجع به آنچه که دارایى من محسوب مى شود آنطور که پدرم تصمیم بگیرد اجرا شود منتهى سعى شود این مقدار محدودى که دارم در جهت کمک به جنگ و امور اسلام اختصاص داده شود. در ضمن اگر نتوانستید جنازه ام را به عقب بیاورید آنرا به روى مینهاى دشمن بیندازید تا اقلا جنازه من کمکى به اسلام کرده باشد.
انشاءالله و من الله التوفیق


1360/12/26

ساعت یازده شب جبهه بلد-دزفول

نظرات  (۱۰)

  • پلاک شکسته
  • سلام وبلاگ پلاک شکسته با مطلب (شهدا لطفا نشنوید)راه اندازی شد.
    ضمنا وب شما رولینک کردم.ممنون میشم اگه مارو لینک کنید.
    لطفا سربزنید
    _______________________________
    سلام
    ممنون از لطفتون
    ولی آدرستون رو درست وارد نکردید،که برسیم خدمتتون
    سلام. دانشجویی که استادش امام(ره) بود.
    به همه پیشنهاد می کنم کتاب ققنوس فاتح را که زندگی نامه این شهید بزرگوار هست را با دقت مطالعه کنند.
    این کتاب جزو کتاب هایی بوده که من بارها خوانده ام و هر بار با خواندنش چیز جدیدی به دست آوردم.
    ______________________________________
    سلام
    حتما کتاب رو برای من بیار، وافعا کیف کردم از همین مختصر مطالعه ای که در مورد شهید انجام دادم
  • پلاک شکسته
  • سلام ادرس اصلاح شد
    www.pelackeshekaste.blogfa.com

    _______________________________________
    سلام حامد جان
    با افتخار لینک شدید
    انشاالله موفق باشی
  • پلاک شکسته
  • با مطلب (ازسر شکم سیری) به روزیم
    یاعلی
    شهدایی که هنگام دفن لبخند زدند
    (((لطفاً حتماً پ . ن .1 را مطالعه بفرمایید و در صورت امکان نشر دهید)))
    سلام

    ممنون ازشما
    لینک شدید
  • بیت های سوخته
  • فردا شهادت سه ساله حسین است ...
    "عمه نگذاشت بفهمم در شام ××× سر موهای سرم دعوا بود ..."
    پیش کش به رقیه سه ساله به روزیم ...
    سلام .اگر دنبال شهدای نخبه می گردید پیشنهاد میکنم زندگی نامه شهید مهدی زین الدین رو هم مطالعه بفرمایید.ایشون نفر دوم کنکور سراسری تجربی بودند........
    ________________________________________
    سلام
    ممنون از راهنمایتان
    بله از ایشان هم استفاده کردیم
  • پلاک شکسته
  • بامطلب(خاطرات چپکی) به روزیم
    هنوز هم دوستت دارم ای شهید.
    خیلی خوبه از این شهدا می نویسید و ما را با آنها اشنا می کنید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی