قرار دل

دل نوشت

قرار دل

دل نوشت

۸ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

کدام یک به هوای نفس تو نزدیک تراست!؟

شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۲، ۰۸:۱۴ ق.ظ


خیلی وقت ها شاید برای شما هم پیش آمده که در انجام برخی کارها دچار تردید شدید.

برخی افراد در این مواقع بلافاصله به سراغ استخاره می روند و خود را تسلیم آن می کنند و برخی ها نیز مسیری را انتخاب می کنند اما با تردید در آن گام بر می دارند و نمی دانند انتهای آن خیر و صلاح است و یا شر و بدی.

امام کاظم علیه السلام برای رفع تردید در مواقعی که انسان بر سر دو راهی قرار می گیرد عنوان فرموده اند.

ایشان می فرمایند:

هرگاه دوکار برایت پیش آمد و نمی دانی کدام یک بهتر و صحیح تر است ،پس در این موقع ببین کدام یک به هوای نفس تو نزدیک تر است ،با همان مخالفت کن , به درستی که بیشترین راستی و درستی مخالفت با هوای و هوس است.

(تحف العقول ص 634)

سخنان گوهر بار امام علی علیه السلام

چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۲، ۰۸:۱۴ ق.ظ

سخنانی  گوهر بار از مولای متقیان علی علیه السلام :

-برادرت را با احسانی که در حق او می کنی سرزنش کن، و شر او را با بخشش بازگردان.

 - هر کس در نقطه ضعف های دوست خود دقیق شود ، پیوند دوستی او قطع خواهد شد. 

- بخشندگی آدمی او را محبوب مخالفانش می کند و بخلش او را نزد فرزندانش هم منفور می سازد.

-بد ترین شما کسانی هستند که سخن چینی می کنند و میان دوستان جدائی می افکنند وبرای افراد پاکدلمن عیب جوئی می کنند.

-از مجادله و ستیزه جویی بپرهیزید،، زیرا این دو دل ها را نسبت به برادران دینی بیمار و مکدر می کند و بذر نفاق بر این دو پرورش می دهد

- مسائل مربوط به برادر دینی خود را بر بهترین وجه حمل کن ،مگر که حجت ودلیلی برای تو پیدا شود که تو راه  توجیه را بر تو ببندد .

وصیت نامه شهید حاج حسین خرازی

شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۲، ۰۹:۲۳ ق.ظ

سلام دوستان

 این مطلب گزیده ای  از وصیت نامه حاج حسین خرازی است ، خطاب به فرماندهان و رزمندگان

که به نظرم بسیار جالب و قابل تامل است.


بسم رب الصدیقین

خطاب به فرماندهان و رزمندگان اسلام:

- ما لشگر امام حسینیم، حسین وار هم باید بجنگیم، اگر بخواهیم قبر شش گوشه امام حسین (ع) را در آغوش بگیریم کلامی‌ و دعایی جز این نباید داشته باشیم: «اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد.»

- اگر در پیروزی‌ها خودمان را دخیل بدانیم این حجاب است برای ما، این شاید انکار خداست.

- اگر برای خدا جنگ می‌کنید احتیاج ندارد به من و دیگری گزارش کنید. گزارش را نگه دارید برای قیامت. اگر کار برای خداست گفتنش برای چه؟

- در مشکلات است که انسانها آزمایش می‌شوند. صبر پیشه کنید که دنیا فانی است و ما معتقد به معاد هستیم.

- هر چه که می‌کشیم و هر چه که بر سرمان می‌آید از نافرمانی خداست و همه ریشه در عدم رعایت حلال و حرام خدا دارد.

- سهل‌انگاری و سستی در اعمال عبادی تأناثثیر نامطلوبی در پیروزی‌ها دارد.

- همه ما مکلفیم و وظیفه داریم با وجود همه نارسایی‌ها بنا به فرمان رهبری، جنگ را به همین شدت و با منتهای قدرت ادامه بدهیم زیرا ما بنا بر احساس وظیفه شرعی می‌جنگیم نه به قصد پیروزی تنها.

- مطبوعات ما جنگ را درشت می‌نویسد، درست نمی‌نویسد.

- مسأله من تنها جنگ است و در همان جا هم مسأله من حل می‌شود.

- همواره سعی‌مان این باشد که خاطره شهدا را در ذهنمان زنده نگه داریم و شهدا را به عنوان یک الگو در نظر داشته باشیم که شهدا راهشان راه انبیاست و پاسداران واقعی هستند که در این راه شهید شدند.

- من علاقمندم که با بی‌آلایشی تمام، همیشه در میان بسیجی‌ها باشم و به درد دل آنها برسم. 

_______________________________________________________________________

حرف دل

-حاجی  تو را به مادرت فاطمه شفاعت ما راهم بکن ، تو تنگناهای زندگی فرماندهی قلب ما رو هم بپذیر .

-نمیدانم چرا حرف وقت عکس حاجی رو میبینم اینقدر شعف درونی پیدا میکنم.

اعلام برنامه گروه سیره شهدا شهرستان محلات

چهارشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۳۳ ق.ظ

جلسات هفتگی

(گروه سیره شهدا)

سخنرانی،روضه و سینه زنی

هر هفته جمعه شبها برگزار میشود...

 

مکان:گلزار شهدا-بیت الشهدا

 

شروع مراسم:راس ساعت 20

 ..........................................

ترتیب برنامه:

-قرائت قرآن

-زیارت عاشورا

-سخنرانی

-روضه و سینه زنی

......................................................................................................................

" " ویژه برادران" "

مادر

دوشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۲، ۰۵:۲۲ ق.ظ

                      مرا به کعبه چه حاجت است!!؟

طواف میکنم مادری را که لمس دستانش هم وضو می خواهد

شهید محسن وزوایی

چهارشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۱۸ ب.ظ
سلام به همه ی دوستان

داشتم تو اینترنت چرخی میزدم و به دنبال شهدای نخبه بودم که به شهید محسن وزوایی برخورد کردم  که البته از قبل شناختی سطحی نسبت به ایشان داشتم ، اما وقتی که زندگانی ایشان  و وصیت نامه شان را خوندم ، حیفم اومد که باز نشرش نکنم به همین خاطر گزیده ای از آن را در اینجا قرار دادم.انشاالله که مورد رضایتشان باشد و ما را هم از دعا و شفاعت خود بی نصیب نگردانند

سردار شهید محسن وزوایی  در پنجم مرداد ماه سال 1339 در محله نظام آباد تهران، در دامان خانواده ای اصیل و مذهبی دیده به جهان گشود. شهید وزوایی، دبستان و متوسطه را با نمرات عالی سپری کرد. دوره دبیرستان را در مدرسه دکتر هشترودی تهران گذراند و پس از گرفتن دیپلم، با کسب رتبه اول شیمی دانشگاه صنعتی شریف، مشغول به تحصیل شد.

شهید محسن وزوایی از موثرترین دانشجویان پیرو خط امام بود که در 13 آبان 1358 سفارت امریکا در تهران را اشغال کردند.  شهید محسن وزوایی پس از 13 آبان 1358، به علت معلومات فراوان عقیدتی و سیاسی و نیز تسلط بر زبان و ادبیات انگلیسی، مسئولیت سخنگویی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام رحمه الله را در کنفرانس های پیاپی و مصاحبه با گزارشگران رسانه های خارجی برعهده گرفت. هر از چند گاهی سیمای پرصلابت و مصمم او، در تمامی رسانه های ارتباط جمعی غرب، به عنوان سخنگوی جوانان طرفدار امام خمینی منعکس می شد.

شهید محسن وزوایی، نقش فعالی در طراحی عملیات فتح بلندی های «بازی دراز» ایفا کرد و در همین نبرد به شدت مجروح شد و به تهران انتقال یافت. او در بیمارستان با وجود درد بسیار، ناله نمی کرد و به یکی از پزشکان که از مقاومت او در برابر درد ابراز شگفتی کرده بود گفت: «آقای دکتر! من هر چه بیشتر درد می کشم، بیشتر لذت می برم و احساس می کنم از این طریق به خدای خودم نزدیک می شوم.

سرانجام سردار شهید محسن وزوایی در مرحله اول عملیات بیت المقدس و در دهم اردیبهشت ماه سال 1361، در 22 سالگی هنگام هدایت نیروهای تحت امر خود، بر اثر اصابت گلوله و ترکش به شهادت رسید.

قسمتی وصیت نامه شهید محسن وزوایی

بسم الله الرحمن الرحیم
ما ترس از شهادت نداریم و این تنها آرزوى ماست در این جبهه ها خداوند را مشاهده مى کنیم که چگونه ملتمسانه به کمک رزمندگان اسلام مى شتابد و آنها را نصرت مى دهد و به مصداق آیه شریفه که مى فرماید کم من فئة قلیله غلبت فئة کثیرة را مى بینیم که تعداد محدود لشکریان سپاه اعم از سپاه و ارتش و نیروهاى مردمى بر تعداد کثیرى از نیروهاى دشمن غلبه مى نماید.
 
بیاد دارم در عملیات بازى دراز در قسمتى از عملیات مقداد ما ۶ نفر بودیم و بر ۳۰۰ نفر غلبه پیدا نمودیم. در جبهه ها چنان روحیه ایمان و ایثار مفهوم پیدا میکند که گویى اصلا قابل تصور نیست هنگامیکه در قسمتى از عملیات صحبت از داوطلب شهادت مى شود دعوا بین برادران مى افتد. اینها ارزشهایى است که ملت الله ارزانى بشریت داشته است.

حقیر بزرگترین افتخار خودم را عبودیت به در گاه احدیت مى دانم.

باید با هم براى خدا تا آنجا که در توان داریم کوشش کنیم. امروز تمام مزدوران و طاغوتیان به مقابله با انقلاب عزیز اسلامى پرداخته اند در راس آن به تعبیر امام، شیطان بزرگ آمریکا و به دنبال او تمامى وابستگان دیگرش. پس از خدا غافل نشوید که پشیمانى سودى ندارد و ما باید به تعبیر امام تکلیف را عمل کنیم. اگر توانستیم پیروز مى شویم و اگر کشته هم بشویم شهید هستیم و این نیز خود پیروزى است.

برادران و خواهرانم، به امید اینکه انقلاب حرکتى است به منظور اثبات حق و این مسئولیت بر گردن همگى ماست، دستورات الهى را فراگیرید و در عمل نیز آنها را به کارگیرید.

من هر چه باشد مدت زیادى از سنم در زمان طاغوت گذشته است، اما شما امروز (از) نعمت حکومت اسلامى بر خور دارید و این بزرگترین موهبتى است که خداوند به شما ارزانى داشته است. قدر آنرا بدانید و شکر نعمتش را بجا آورید.

در آخر مى خواهم که ۱۴ روز روزه و سه ماه نماز قضا برایم بجا آورید و راجع به آنچه که دارایى من محسوب مى شود آنطور که پدرم تصمیم بگیرد اجرا شود منتهى سعى شود این مقدار محدودى که دارم در جهت کمک به جنگ و امور اسلام اختصاص داده شود. در ضمن اگر نتوانستید جنازه ام را به عقب بیاورید آنرا به روى مینهاى دشمن بیندازید تا اقلا جنازه من کمکى به اسلام کرده باشد.
انشاءالله و من الله التوفیق


1360/12/26

ساعت یازده شب جبهه بلد-دزفول

سخن دوست

شنبه, ۹ آذر ۱۳۹۲، ۰۹:۲۳ ق.ظ

شهید همت:زمان بازرگان به ما برچسب چریک زدند،زمان بنی‌صدر هم برچسب منافق،الان هم برچسب خشک مقدس و تحجر،هر قدمی که در راه خدا و بندگان مستضعف او برداشتیم برچسب‌بارانمان کردند،حالا روزی ده برچسب دشت می‌کنیم اما بسیجیان دلسرد نباشید!  حاشا که بچه بسیجی میدان را خالی نمی کند.



الهی شکر

دوشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۳۳ ب.ظ

عارف واصل حاج اسماعیل دولابی:

نماز می خوانی و عبادت می کنی و خدا را می خوانی بگو الهی شکر

چهار پنج بار الهی شکر بگو تا لااقل شیرینی شکر به لبت برســـد

کم کم از خدا ممنون می شـــوی

دستگاه قلب و جان چنین است. از خدای خود که راضی شدید خدا هم 

از شما راضی می شود ؛می شوید راضیـــه مرضیــه. شـــاکر و مشکـــور...