قرار دل

دل نوشت

قرار دل

دل نوشت

سلام خدمت همه ی سروران عزیز امیدوارم همیشه زندگی سرشار از موفقعیت ومعنویت داشته باشید.

راستیتش زیاد میل به نوشتن شخصی ندارم، آخه حرفای من سر تا پا تقصیر کجا! و صحبتهای علما و شهدا کجا!

اما این چند وقت با نظرات و انتقادهای بسیاری مواجه شدم که سعی کن خودت مطلب بنویسی و واقعا هم میدونم که این جسارت بسیار بزرگی است. اما باید از یه جا شروع کرد.

 اما فکر کردم که در مورد چی بنویسم که یکدفعه شبهه ی دوستم به ذهنم اومد که اثبات وجود خدا بود.

آخه یه شب بعد از نماز که داشتیم با هم صحبت می کردیم گفت: به نظرت اصلا خدا وجود داره و یه سری مطلب را هم برای رد اثبات خدا از دانشمندای غربی گفت. واقعیتش من تا حالا با این موضوع برخورد نکرده بودم چون به قول معروف هم تو یه خانواده مذهبی بزرگ شده ام ،و اکثر اطرافیان و دوستانم خدا را شکر مذهبی هستند.

اون شب حدود یک ساعت با هم صحبت کردیم اما واقعیتش اگریه آدم خداپرست بهم میگفت اثبات اسلام وحقانیت شیعه را بگو خیلی راحت تر جوابشو میدادم

اما صحبت دوستم باعث شد که خیلی فکر منو درگیر کنه و میشه بگی یک هفته ای زندگی برام شکل دیگری شد وکلا درگیر این موضوع بودم تا با یه سری تحقیقات و مطالعه در این زمینه میشه گفت خدا را هم به صورت عقلی و هم به صورت حسی ،درک  و بهتر شناختم.

آخه میگن :ارزش عبادت به ارزش شناخت آگاهانه از خداوند است.

حالا از همه ی دوستان میخوام بپرسم اگر شما جای من بودید چی جواب میدادیدو چگونه وجود خدا را برای خود به اثبات رساندید؟

منتظر نظرات شما در این زمینه هستم و انشالله در آخر با کمک شما و معلومات این حقیر جمع بندی کلی میکنم

نظرات  (۲۳)

به نظر من این 2 مورد میتونه کمکت کنه اخوی:
1.فکر انسان هم گاهی سبک بار است گاهی دارای باری با وزن متوسط است و گاهی دارای باری است با وزن زیاد؛ وقتی انسان می‌خواهد با فکر خویش خدا را اثبات کند باید راهی را انتخاب کند که مناسب فکر و اندیشه اوست.
2.ساده‌ترین راه اثبات وجود خداوند، استفاده از راه دلیل (برهان) نظم است؛ این دلیل می‌گوید: عالم دارای نظمی بسیار عمیق و گسترده است و هر چیزی که دارای چنین نظمی باشد نیاز به ناظمی دانا دارد. پس عالم هم نیاز به یک نظم‌دهنده دانا دارد و نمی‌تواند تصادفی به وجود آمده باشد. روشن است هرچه این نظم پیچیده‌تر و بیشتر باشد ناظم آن هم دارای علم و قدرت بیشتری خواهد بود.
_____________________________________________________
ممنون که بحث ما رو گرم کردید
سلام وقت کافیه خوب به اطراف نگاه کینم
آشنا سلام . مطالب وبلاگت جالب بود . مرسی
سلام درجواب دوستتون باید بگم که:هرچیزی یا هر کسی خالقی داره یعنی باید کسی بوده باشه که اونو بوجود بیاره...پس خالق ما هم خداست کسی که اول اول اول همه چیز بوده ومارو بعدش به دنیااورده...چجوری میشه وقتی یه ظرف کوزه گری رو میبینیم میگیم سفالگر ساخته پس اگه خودمونو بذاریم جای اون ظرف خالق این اثر میشه خدامون...
عاشقتم خداااااااااااااا
_________________________________________________
ممنون از نظرتون
  • 1 جوان امروزی
  • یکی از راهها اندیشه در آیات آفاقی یعنی نشانه های بیرون از بدن انسان و دیگری تفکر در آیات انفسی یعنی ویژگی های بدن و ساختار آن است.
    در واقع این بیان خود قرآن کریمه که مردم رو به توجّه به این نشانه ها سوق میده و هدف مورد نظرش هم برای این سوق دادن اینه که انسان ها رو به سوی پی بردن به وجود خالقی که با نظم این کرات و سیاره ها و همچنین دست و پا و عملکرد اونا که هیچ دخالتی در کار هم ندارن و همه روی نظمه سوق بده.
    این در واقع همون برهان نظمه که بیان کلاسیکش اینه که هر نظمی یک ناظمی داره ، عالم یک نظام بزرگی است که روی حساب و کتاب جلو میره ، پس این نظم نیاز به یک ناظم داره که این ناظم رو ما بهش میگیم خدا
  • 1 جوان امروزی
  • همینه که میگن به پیرزنه گفتن خدا رو از کجا شناختی ...
    گفت از چرخ ریسندگیم که اگه من نبودم کار نمی کرد ... حالا میشه این دنیا به این بزرگی یکی رو نداشته باشه که بچرخوندش ...

    برهان فطرت یکی دیگه از راههای اثبات خداست. مفهومش اینه که هر کسی درون خودش یه حس و یه کشش ذاتی به سمت یک وجود متعال که بتونه بهش تکیه کنه داره.
    بیان قرآن و روایت ها همون بیان کسی است که در کشتی نشسته و کشتی داره غرق میشه و در این لحظه تنها کسی که انسان به سمتش متمایل میشه خداست.درباره بت پرستا هم قرآن میگه که وقتی ازشون میپرسن چه کسی دنیا رو خلق کرده لیقولن الله ... می گن خدا و این همون کشش فطریه

    بازم هست بگم؟؟؟
  • 1 جوان امروزی
  • برهان تمانع ، برهان صدیقین ، برهان نیاز ، برهان امکان و وجوب ... و ...
    ما همه ممکن الوجودیم یعنی همیشگی نیستیم و وجودمون به کسی وابسته است که اون وجودی که ما بهش برای ادامه حیات نیاز داریم میشه واجب الوجود.
    مثل همون گلی که به خورشید نیاز داره برای ادامه حیاتش ...
    دیگه حال تایپ ندارم /
    ___________________________________________________
    سلام آقا وحید دم شما گرم
    واقعا استفاده کردم
    و بسیار خوشحالم که اطرافیانم بار علمی بسیار خوبی دارند
    امیدوارم در پناه خداوند زندگی سرشار از موفقعیت داشته باشی
    سلام دوست عزیز چه وبلاگ خوبی داری عالی بود
    میخواستم بگم پیش ما هم بیا و عضو شو از امکانات سایتمون استفاده کن امکاناتش ریاده. البته بگم ریشه سایت مذهبیه ولی نه خشک مقدس . خیلی خوشحال میشم بیایی
    ادرسمون اونی که تو قسمت ادرس سایت وارد شده نیست اینه:
    www.rozedahom.ir
    بعد از عضویت به چت روم سایت بیا با هم بیشتر اشنا شیم
    ماجرایی یادم آمد که چندان بیربط با سوال شما نیست آن هم اینکه روزی معلمی در کلاس درس به دانش آموزانش گفت چه کسی می گوید خدا وجود دارد همه اینها خرافات است و الا اگر وجود داشت باید ما او را میدیدیم هیچ خدایی وجود ندارد و همه چیز خواسته خود ماست! در حالیکه تمام بچه ها حرف های او را میشنیدند و باحالتی متعجب شاید هم حالتی که گویی حرف های معلم خود را پذیرفته اند به معلم نگاه میکردند.در همین حین یک دانش آموز از سر جای خود بلند شد و با جسارت به معلم گفت:آقا میشود چیزی از بچه ها بپرسم،معلم با تعجب گفت :بپرس.او گفت:بچه ها شما تخته کلاس را میبینید؟همه گفتند :بله.گفت:میز را چطور؟دوباره همه گفتند بله.معلم گیج شده بود و به شاگردانش نگاه میکرد.که شاگرد دوباره پرسید:بچه ها شما عقل معلممان را می بینید؟!! همه با صدای بلند گفتند: نخیر.... شاگرد با زیرکی گفت :پس معلم عقل ندارد،چون با چشم دیده نمیشود.
    بله ما هم گاهی اوقات دنبال اینیم که خدا رو فقط با چشم ببینیم یعنی خودشو.اما غافل از این همه چیزایی که خودش بهمون داده تا با اونها بهش برسیم اما امان از دل غافل ما که همون چیزا میشن سوال ما که خدا پشت کدوم یکی از اون چیزا قایم شده که ما نمیبینیمش!!! غافل از اینکه همه چیز خداست....

    _________________________________________________
    سلام
    ممنون از نظر زیباتون
    شرمنده کردی ما رو حاجی ...
    ___________________________________
    وافعیت بود نه بیشتر و نه کمتر
    سلام. درباره سوالتون طبق چیزایی که از منبری ها شنیدم می تونم بگم:
    همه چیز توی این دنیا نشانه ای از نشانه های خداست. اصلا همین که این دنیا داره با این نظم پیش میره خودش یه نشونه ست. یا شما یه دقیقه تنفس نکن چه اتفاقی می افته؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    _________________________________________________
    ممنون از نظرتون
    یک یادگاری از محبوب ترین فرد زندگیم برای بهترین رفیق:

    قسمتی ازوصیت نامه شهیدآقا محسن حاج رضایی:

    ای رب رئوف مهربان به عزتت قسم تورا دوست دارم تنها میخواهم باتو باشم میخواهم باتو باشم میخواهم عاشق تو باشم میخواهم درد دل این دردمند را بشنوی میخواهم غمهایم را به وصالت آرامش بخشی میخواهم دیدگانم را به تماشای جمالت روشن سازی تنها همین را میخواهم تا به من اجازه ملاقات دهی دیگر هیچ نمیخواهم.میخواهم تنها در آتش عشق تو بسوزم میخواهم تنها باتو بسازم من تنها تورا دوست دارم.

    درجستجوی تو بیابانها راپشت سر نهادم شهرها را گذراندم خانه کاشانه ام را رها ساختم به سوی تو آمدم مرا بپذیر به این دل شکسته ام رحم کن خودم میفهمم که این حرفها برای من زیاد است اما چه کنم که آرزوی من چنین است مولایم میخواهم این روحم به سوی تو به بالا پرواز نمایدواین جسمم بارها بارها در راهت در کمینگه عشقت و از ایصال به وجودت ذره ذره شود تکه تکه گردم روست دارم آتش بگیرم بسوزم خاکستر شوم وبرای تو بمیرم وبر این طریق افتخار کنم...
    ______________________________________________
    بسیار زیبا و عارفانه بود
  • طلبه جوان
  • سلام
    مساله اثبات وجود خدا از اولین ومهمترین دغدغه های بشر بوده است و از ابتدا در تلاش برای پاسخ به این مساله بوده است و دلایل زیادی در اثبات ورد وجود خدا اقامه شده است تا جایی که گروهی از مسلمانان مانند اخباریون از اثبات عقلی وجود خدا نا امید شدند و روبه اثبات وجود خدا از دلیل شرعی اوردند که البته استفاده از دلیل شرعی برای اثبات وجود خدا مستلزم دور است. برهان نظم و فطرت نیز نمی تواند قانع کننده باشد چون علاوه بر اینکه اشکالات متعددی به انها وارد شده است کامل نیستند و وضوح ندارند. بهترین برهانی که تا الان اقامه شده برهان امکان و وجوب ابن سیناست . به هر حال چه عقل وجود خدا را اثبات کند وچه نکند به نظر بهداشت روانی ما در این است که وجود خدا را قبول کنیم یعنی اگر وجود خدا را قبول کنیم در آرامش بیشتری هستیم تا اینکه خداناباور باشیم و از زندگی لذت بیشتری می بریم.
    ________________________________________________
    سلام شیخ احمد
    ممنون از نظرت ،استفاده کردیم
    سلام.
    ظاهر یا باطن.
    به روزیم.
    سربزنید.
    یا علی...
  • دیگه مهم نیس
  • الخلیل امرنی والجلیل ینهانی
    هر آغازی سرچشمه و علتی دارد، علت وجود ما در این جهان مادر و پدر هستند،
    جهان هستی هم باید آغاز و علت العللی داشته باشد پس خدا وجود دارد و علت العلل هست.
    منتها برخی در مصداق خداوند دچار اشتباه میشوند
    ___________________________________________________
    ممنون از نظرتون
    سلام.
    اگر میبینیم که دارن به وجود خدا شبهه وارد میکنند همش تقصیر ماست و مقصر ماییم که ادعای بندگی خدا را داریم ولی حتی ادای بنده ها را هم در نمی آوریم.وقتی دشمن بی دین و بی خدای ما رفتار های ما و سرپیچی های ما را از دستورات و فرامین حق تعالی میبیند اجازه گفتن این حرفها را به خود میدهد.
    در ادامه باید بگم به نظر من شناخت خدا زمانی حاصل میشود که فطرت پاکمان را از سرپیجی امر خدا باز داریم تا خدای باری تعالی شناخت و معرفت خود را به قلب و جان ما الهام کند.در واقع شناخت خدا بیشتر با الهام به قلب توسط خود حضرت دوست حاصل میشود تا با مطالعه و تحقیق.
    والسلام
    ________________________________________________
    ممنون از نظرتون
    این لینک هارو نگاه کن شاید به دردت بخوره(البته بعضیاش با فیلتر شکن):
    http://www.eideha.com/thread5543.html
    http://fa.wikipedia.org/wiki/خدا

    اینم یه سایت که جواب سوال هارو آنلاین میده،اگه یاهو مسنجر داری خوبه:
    http://www.pasokhgoo.ir/

    جواب گرفتی خبرم کن
    یاعلی
    _______________________________________________
    ممنون از کمکت
    یاعلی
    سید جواد ذاکر و رهبر معظم انقلاب و...
    پرسید: چرا پسرای دختر باز جذاب ترن؟!



    چرا آدمای الکلی و سیگاری باحال ترن؟!



    چرا با اونایی که دیگران رو مسخره می کنن بیشتر به آدم خوش میگذره؟!



    چرا اونایی که خیانت می کنن، تهمت میزنن، غیبت می کنن،



    دروغ میگن موفق ترن؟!



    چرا همیشه بدا بهترن؟!



    پرسیدم:پیش خدا یا مردم؟


    …أَکْرَمَکُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ إِنَّ اللَّهَ…


    بى گمان گرامى ترین شما در نزد خداوند پرهیزگارترین شماست.


    (حجرات آیه ۱۳)
  • دیگه مهم نیس
  • چه بگویم که حق تو را ادا کنم؟؟؟
    جشنواره طراحی پوستر مدافعان حرم
    با جوایز ارزنده | جهت کسب اطلاع و ثبت نام به
    http://besharat-festivals.com/
    مراجعه فرمایید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی